Ідентифікація типу фітинга для РВТ
Ідентифікація типу фітинга для РВТ
У гідравлічних системах вибір відповідних фітингів для рукавів високого тиску має вирішальне значення для правильної установки, обслуговування та усунення неполадок. Фітинги для гідравлічних шлангів є точками з’єднання між шлангами, насосами, клапанами та іншими компонентами гідравлічної системи.
Що таке Фітинги для гідравлічних шлангів?
Фітинги для гідравлічних шлангів є з’єднувачами, призначеними для кріплення гідравлічних шлангів до різних гідравлічних компонентів. Вони забезпечують герметичне та надійне з’єднання, що дозволяє передавати гідравлічну рідину та потужність усередині системи.
Важливість правильної ідентифікації
Точна ідентифікація фітингів гідравлічних шлангів є дуже важливою. Вона допомагає вибрати правильні змінні фітинги, забезпечити сумісність та запобігти витоку. Правильна ідентифікація також полегшує процес усунення неполадок, оскільки знання типу конкретних фітингів допомагає ефективно діагностувати та вирішувати проблеми системи.
Ідентифікація типу фітинга для рукавів високого тиску
Тип різьблення: це найважливіший ідентифікатор.
Фітинги гідравлічних шлангів мають різьблення, за допомогою якого фітинг прикручується до шлангів або компонентів.
- DKO – Використовується європейськими виробниками та відповідає стандарту DIN. Конус ущільнення становить 24 °. Діаметри знаходяться в діапазоні від M12×1.5 до М52×2. Мають пряме чи кутове виконання. Випускаються в серіях DKOL (легка) та DKOS (важка). Є ніпель з накидною гайкою. Визначити потрібну серію можна лише за допомогою штангенциркуля. Необхідно провести виміри та порівняти отримані результати з табличними значеннями. Вироби важкої серії можуть бути укомплектовані ущільнюючим кільцем на наконечнику для полегшення установки. Також фітинги DKO можуть випускатися у вигляді штуцерів із зовнішнім різьбленням.
- JIS – Фітинги з метричним циліндричним різьбленням у вигляді гайки від M10x1 до М60х2. Використовуються для приєднання шлангів діаметром від 95 до 38 мм. Кут ущільнення – 60 °. Арматура випускається як у прямому, так і кутовому виконанні. Для полегшення монтажу ніпель оснащений шестигранником.
- JIC – Відповідають вимогам Joint Industrial Committee і є з’єднанням з внутрішнім і зовнішнім різьбленням. Розтруб – 74 °. Хвостовик у гайки може бути прямим або кутовим. Розмір трубного різьблення – від 7/16 до 2 ½ дюйма. Діаметр РВТ, що приєднуються – від 5 до 50 мм.
- BSP – Вироби виробляються за британськими стандартами. Розміри різьблення РВТ – від 1/8 до 2 дюймів. Кут поверхні ущільнювача становить 60°. Фітинги можуть бути виконані як з обтискними, так і накидними гайками. Випускаються як з паралельним (BSPP), так і з конічним (BSPT) різьбленням. Ущільнення відбувається по різьбленню або за рахунок контакту конуса та кільця ущільнювача. Використовуються для з’єднання РВТ діаметром від 6 до 50 мм.
- ORFS – Виготовлені відповідно до норм стандартів SAE, прийнятих у США, використовують циліндричне різьблення з маркуванням у дюймах. Можуть бути прямого або кутового виконання (45 ° і 90 °). Використовуються в рукавах високого тиску діаметром від 6 до 38 мм. Мають гумове торцеве ущільнення, для цього у виробі передбачений виступаючий штуцер із зовнішнім різьбленням. Завдяки цьому фітинги такого типу максимально стійкі до вібраційних навантажень.
- NPTF – Виробляються за американським стандартом, мають зовнішнє конічне різьблення довжиною від ¼ до 2 дюймів. Підходить для стандартних шлангів діаметром від 6 до 50 мм. Ущільнення здійснюється за конусом, герметичність досягається шляхом зминання різьблення.
- BANJO – Спеціальні фітинги з поперечною розточкою торця. BANJO фітинги встановлюються на рукави діаметром від 6 до 16 мм. Такі елементи дозволяють зробити кутове з’єднання (під 90° чи 45°) без додаткових відводів.
- SF – Фітинг штекерного типу, що монтується на кільце ущільнювача і особливий замок. Вид фітингу – лише прямий.
Матеріал фітингу
Матеріал фітингу повинен відповідати робочому тиску, типу рідини та умовам навколишнього середовища гідравлічної системи.
Сталь: забезпечує високу міцність під час роботи під високим тиском.
Нержавіюча сталь: забезпечує чудову корозійну стійкість у суворих умовах.
Латунь: Економічний варіант для застосування з помірним тиском.
Механізм ущільнення
Різьбове ущільнення
Ущільнення досягається деформацією профілю різьблення при з’єднанні фітингів із зовнішнім та внутрішнім різьбленням. Зазвичай передня частина фітингів із зовнішнім різьбленням вужче, ніж їхня задня частина – таке виконання часто називають конічним різьбленням.
Ущільнювальне кільце
Кільце ущільнювача на фітингу із зовнішнім різьбленням притискається до відповідного фітинга з внутрішнім різьбленням, чим і забезпечується герметизація. Переважний метод герметизації при високому тиску системи.
Конусне ущільнення або з’єднання «метал-метал»
Механізм ущільнення наступний: дві виконані під певним конусом поверхні фітингів стикуються і вклинюються одна в одну при закручуванні гайки. Ущільнювальні поверхні можуть бути як увігнутими (посадкове місце), так і опуклими – на фітингу із зовнішнім різьбленням, і на головці фітинга з внутрішнім різьбленням.
Конусне ущільнення з кільцем ущільнювача
Ці фітинги поєднують у собі функціональність конусного ущільнення та кільця ущільнювача. Кільце ущільнювача розміщується на конусних поверхнях, тому при закручуванні гайки поверхні притискаються один до одного і деформують розташоване між ними кільце ущільнювача.
Завжди дотримуйтесь інструкцій та рекомендацій виробника під час роботи з фітингами гідравлічних шлангів. Дотримання цих інструкцій гарантує правильне встановлення, експлуатацію та технічне обслуговування, знижуючи ризик нещасних випадків або відмови обладнання. Правильна технологія установки необхідна для забезпечення герметичності з’єднань та оптимальної продуктивності. Регулярний огляд та технічне обслуговування фітингів гідравлічних шлангів мають вирішальне значення для раннього виявлення потенційних проблем. Періодично перевіряйте наявність витоків, ознак зносу чи ушкоджень. Замініть фітинги, що мають ознаки зношування, щоб зберегти цілісність системи та запобігти дорогим збоям.
У разі сумнівів завжди краще проконсультуватися з кваліфікованим спеціалістом з гідравліки, щоб отримати рекомендації щодо вибору найбільш відповідного фітингу для вашого конкретного застосування.